نه دلیل انتخاب سیب درختی به عنوان یک میوه عالی

نه دلیل انتخاب سیب درختی به عنوان یک میوه عالی

از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه زیادی به خوردن سیب درختی داشته‌اند. نتایج صدها مقاله چاپ شده، سیب را به عنوان یک میوه فوق العاده معرفی می‌کند. بی دلیل نیست که یک ضرب المثل انگلیسی می‌گوید: خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن پیش پزشک بی‌نیاز می‌کند. در ادامه با دلایلی که سیب را به عنوان یک میوه عالی در گذشته و امروز مطرح کرده‌است آشنا می‌شوید.

۱– یک میان وعده طبیعی بسیار عالی است.

یک سیب بزرگ دارای ۱۱۵ کالری و ۵ گرم فیبر است. سیب درختی منبع غنی از ویتامین C و فاقد چربی، سدیم و کلسترول است. بعلاوه سیب درختی سرشار از آنتی اکسیدان‌های گیاهی است. از سیب درختی نه تنها می‌توان به عنوان یک میان وعده طبیعی لذیذ استفاده کرد، بلکه برای تهیه انواع سس‌ها، غذاها و دسرها نیز مناسب است.

۲– ریسک ابتلا به سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

تحقیقات نشان داده است که مصرف سیب باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان‌های مختلف از قبیل: سرطان‌های دهان، مری، حنجره، ریه، کلون، سینه، تخمدان و پروستات می‌شود.

۳– مصرف سیب مانع چاقی می‌شود.

مصرف یک یا دو عدد سیب در طول روز باعث جلوگیری از چاقی می‌شود. زیرا سیب حاوی فیبرهای محلول و اورسولیک اسید است که باعث سوزاندن طبیعی چربی‌های اضافی می‌شود. بعلاوه نتایج تحقیقات نشان داده است که افرادی که در طول روز سه عدد سیب مصرف می‌کنند بیشتر از افرادی که سیب مصرف نمی‌کنند، وزن کم می‌کنند.

۴– کارایی مغز را بالا می‌برد.

مصرف سیب به طور طبیعی کارایی مغز را بالا می‌برد. ترکیبات موجود در سیب (quercetin) باعث مقاوم شدن سلول‌های مغزی در برابر آسیب‌های اکسیداتیو می‌شوند که عامل ایجاد بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون هستند. مطالعه‌ای دیگر بر روی افرادی که بیماری آلزایمر داشتند نشان داد که مصرف روزانه ۲۰۰ میلی‌لیتر آب سیب باعث بهبود ۲۷ درصدی احوال و علائم رفتاری بیماران آلزایمری می‌شود.

۵– به تنفس راحت‌تر کمک می‌کند.

آنتی اکسیدانت‌های موجود در سیب باث حفظ ریه‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیوی می‌شوند که سبب ایجاد بیماری‌های آسم، برونشیت و آمفیزم ریه‌ها می‌شود.

۶– ریسک ابتلا به دیابت را کاهش می‌هد.

زنانی که روزانه حداقل یک سیب می‌خورند، ریسک ابتلا به دیابت نوع دو در آن‌ها ۲۸ درصد کم‌تر از افرادی است که سیب نمی‌خورند. فیبرهای محلول موجود در سیب نوسانات قند خون را کاهش می‌دهند.

۷– ریسک سنگ کیسه صفرا را کاهش می‌دهد.

سنگ کیسه صفرا زمانی ایجاد می‌شود که کلسترول برای مدتی در کیسه صفرا بماند و جامد شود. این نوع سنگ در افراد چاق بیشتر دیده می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد سنگ کیسه صفرا، پزشکان مصرف فیبر را توصیه می‌کنند. مصرف فیبر به کنترل وزن و تنظیم سطح کلسترول کمک می‌کند.

۸– خوردن سیب به سم‌زدایی کبد کمک می‌کند.

همه ما به صورت مداوم در حال خوردن مواد سمی هستیم. صرفنظر از این‌که این مواد سمی از طریق غذا و یا نوشیدنی‌ها وارد بدن ما شوند، کبد مسئول سم‌زدایی این مواد در بدن است. بسیار از پزشکان رژیم‌های غذایی روزانه اغلب افراد را بیشتر مضر می‌دانند تا مفید. خوشبختانه یکی از بهترین و دردسترس‌ترین مواد غذایی برای کمک به سم‌زدایی کبد، میوه‌هایی مانند سیب هستند.

۹– باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود.

سیب‌ قرمز حاوی آنتی اکسیدان کِرستین (quercetin) است. مطالعات جدید نشان داده است که کِرستین به بهبود سیستم ایمنی بدن بویژه زمانی که استرس دارید، کمک می‌کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *